Tiskové zprávy Opel

Tiskové zprávy Opel

12. 11. 2018Tisková zpráva

Plán PACE! funguje: Opel bude ziskový, elektrifikovaný a globální

Hodnocení po prvních 12 měsících je pozitivní: Vyšší konkurenceschopnost ve všech ohledech umožnila návrat do ziskovosti a nové investice. Produktová ofenzíva s osmi novými modely v příštích dvou letech spolu s elektrifikací: Plně elektrická Corsa nové generace a Grandland X i jako plug-in hybrid. Koncentrace na posilování značky, lehké užitkové vozy a příprava vstupu na globální trhy ukazují konkrétní výsledky.


Opel PACE Success
Opel PACE Success
Opel PACE Success

Rok po představení strategického plánu PACE! je Opel zpátky ve správném kurzu: „PACE! funguje! Opel bude ziskový, elektrifikovaný a globální. Na to může být hrdý každý náš zaměstnanec. Během uplynulých dvanácti měsíců jsme se dokázali zreorganizovat a změnit naši mentalitu. V prvých šesti měsících roku 2018 jsme vykázali operativní zisk 502 milionů € a pokračujeme v tvrdé práci na našem úspěchu,“ říká Michael Lohscheller, generální ředitel automobilky Opel.

Jedním z pilířů trvale udržitelného ekonomického úspěchu Opelu je zvýšení konkurenceschopnosti ve všech oblastech. Opel dokázal během prvního pololetí roku 2018 zredukovat svoje fixní náklady o 28 procent. V zájmu zvýšení konkurenceschopnosti došlo k uzavření extenzivních dohod se sociálními partnery ve všech výrobních závodech. To umožnilo výrazné zlepšení poměru výrobních nákladů k obratu. Společnost splnila i svůj závazek zeštíhlit střední management - v průběhu uplynulého roku klesl počet těchto pracovních pozic o celou jednu čtvrtinu! A Opel splnil i slib, že zabrání zavírání výrobních závodů. V mnoha továrnách došlo k realizaci nových investic a zavedení výroby nových produktů.

Opel výrazně profituje také z integrace do koncernu PSA. Modely postavené na standardních platformách pro různé druhy pohonů (Multi Energy Platform) jsou z hlediska vývojových nákladů o 50 procent efektivnější při současném zvýšení kvality. Výhodných synergií se podařilo docílit i v mnoha jiných oblastech – například při vytváření integrovaných prodejních struktur v řadě evropských států.

V tomto období posílilo svoji pozici také vývojové centrum automobilky Opel v Rüsselsheimu, když se stalo centrem výzkumné a vývojové sítě celého koncernu PSA: Kromě 15 kompetenčních center s globální odpovědností pro celý koncern (např. pro sedadel, palivových článků nebo vyspělých asistenčních systémů), budou specialisté v Rüsselsheimu zastřešovat i vývoj všech lehkých užitkových vozů a nové řady čtyřválcových zážehových motorů. Pro udržení kvalifikovaných expertů v Rüsselsheimu a Dudenhofenu Opel oznámil strategické partnerství se společností Segula Technologies a přibližně 2000 zaměstnanců Opelu přejde k tomuto poskytovateli inženýrských služeb. Dohodnutá ochrana před propouštěním, platná do června 2023, zůstává v platnosti.

Cíle v oblasti CO2 budou splněny díky prosazování elektrifikace

Přístup k sofistikovaným platformám a pohonným agregátům koncernu PSA je základem pro extenzivní elektrifikaci modelového portfolia značky Opel. Už v roce 2020 budou elektrifikovány první čtyři modely. Mezi nimi budou i Corsa nové generace s plně elektrickým pohonem a Grandland X PHEV – první Opel jako plug-in hybrid. Tyto modely jsou důležitou součástí produktové ofenzívy značky Opel, v jejímž rámci Opel v příštích dvou letech uvede na trh 8 nových modelů.

Už v roce 2024 bude v každé modelové řadě značky Opel jedna elektrifikovaná verze. „Tato ofenziva výrazně přispěje ke splnění přísných emisních limitů CO2 stanovených EU,“ říká Michael Lohscheller. Pro rozvoj elektrifikace je klíčová vhodná nabíjecí infrastruktura, a proto se Opel bude podílet na projektu nabíjecí struktury v centrále značky spolu s partnery, jakými je např. město Rüsselsheim.

Dalším pilířem strategického plánu PACE! je další posílení značky a koncentrace na ziskové segmenty, mix distribučních kanálů a vstup na nové trhy. Náhled na novou image značky už Opel poskytl představením studie GT X Experimental. Ještě více než kdy předtím bude Opel zhmotňovat tradiční hodnoty německé konstrukční školy – jeho modely budou dostupné, vzrušující a progresivní. „Opel zůstane německý, Vauxhall zůstane anglický. Budeme se i nadále zřetelně odlišovat od francouzských sesterských značek,“ dodává Michael Lohscheller. První konkrétní výsledky posilování značky jsou už zjevné: Kromě výrazného zlepšení prodejního mixu jde zejména o správně nastavené ceny, které přispěly k dobrým finančním výsledkům za prvních šest měsíců roku 2018. Oproti roku 2016 se výrazně zvýšila i věrnost zákazníků ke značce.

Koncentrace na lehké užitkové modely, cílem je zvýšení tržního podílu

Opel se mnohem více než dříve hodlá věnovat profitabilnímu segmentu lehkých užitkových vozů, kde chce Opel ve střednědobém horizontu zvýšit svůj tržní podíl na úroveň odpovídající segmentu osobních automobilů. K tomu přispějí nové smlouvy s prodejci, kdy každý prodejce automobilů Opel může nyní prodávat i LUV modely, a především kompletně renovované portfolio LUV modelů. Nedávno uvedený model Opel Combo hned získal prestižní titul „Mezinárodní dodávka roku 2019“ (International Van of the Year 2019). Od rozběhu výroby v polovině září Opel už eviduje na 25 000 objednávek, což znamená, že už nyní má Opel více objednávek na nové Combo, než kolik bylo za celý rok 2017 v Evropě zaregistrováno vozů Combo předchozí generace. Další posilou bude uvedení nového modelu Opel Vivaro, který vyjede v roce 2019.

Dalším rozvojovým impulzem pro Opel bude vstup na mimoevropské trhy - již byly podepsány nové smlouvy se silnými importéry v Maroku, Tunisu, v Jižní Africe i jinde. Už v tomto měsíci se rozjede montáž vozů Opel Grandland X v novém závodě v Namibii, který bude zásobovat africký trh. Opel bude poskytovat také operativní leasing se všemi jeho službami, a to „pod střechou“ značky mobility Free2Move koncernu PSA. Tato služba, uvedená v řadě evropských zemí v uplynulých týdnech, představuje pro Opel další výrazný růstový stimul.

„Veškeré naše úsilí je zaměřeno na naplňování programu PACE!, díky kterému budeme trvale úspěšní jako tradiční německá značka,“ zdůrazňuje Michael Lohscheller, ředitel automobilky Opel.